luni, 17 septembrie 2012

Totul sau nimic

Jumătăţi de măsură? Nu, mulţumesc! De ce? Nu ştiu! Poate că nu îmi plac, poate sunt o persoană radicală, poate cred că asta ţine de respectul de sine şi de ceea ce ţi se cuvine, poate asta e o lecţie pe care am tot învăţat-o.
O fi greşit, n-o fi, asta nu ştiu. Cert e că ăsta-i un principiu de la care nu mă voi mai abate atâta timp cât voi fi deplinătatea facultăţilor mele mintale.
Într-o relaţie, fie ea de orice fel, dacă eu dau totul, mi se pare corect să primesc echivalentul din partea celuilalt. De ce să fiu eu cea care se implică mai mult, care oferă mai multe fără a primi măcar un zâmbet cald şi o vorbă sinceră în vremuri de restrişte?
Sună puţin egoist, o ştiu, dar de-a lungul timpului am învăţat ca numai aşa te poţi proteja de posibile dezamăgiri, de iluzia că acel om era totul doar pentru că era fericit datorită ţie şi eforturilor tale de a-i face ziua mai frumoasă. Până la urmă e ceva care ţine de fair-play. Eu joc corect, tu joci corect.
Sunt şi oameni care merită tot efortul fără a aştepta nimic în schimb, dar sunt al naibii de rari! Aproape că-i numeri pe degete.
Tare mi-aş dori să văd oameni senini, sinceri, care nu îşi urmăresc doar propriile interese, fără să le pese dacă acţiunile lor presupun şi victime colaterale, oameni frumoşi sufleteşte, şi nu oameni prefăcuţi, meschini, care cred că li se cuvine totul şi nu au niciun stres în a răni oameni, în a dezamăgi persoane care ar face orice pentru ei.
Dacă până în urmă cu puţin timp mă gândeam de zece ori înainte să fac ceva de teamă să nu fac rău celor din jurul meu, fără diferenţe, ori eram gata să ofer ce am mai bun şi primului venit doar pentru că avea nevoie de ajutorul cuiva, de un umăr pe care să plângă, fie şi numai de o vorbă bună, pentru ca apoi, când şi-a făcut treaba, şi-a atins scopul, să uite de existenţa ta şi să te arunce ca pe o jucărie stricată, acum cred că voi face asta numai pentru persoanele care, într-adevăr, merită. Puţinele persoane.
Poate că a venit vremea să fiu egoistă, să mă gândesc întâi la mine şi apoi la restul. Cred că am tot dreptul să pretind totul sau nimic, fair-play şi corectitudine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu