marți, 30 octombrie 2012

Puţin respect? Doar puţin.

O fi de vină educaţia pe care am primit-o încă de mică de la ai mei, o fi de vină bunul-simţ indus de ai mei de când eram un copil... Nu ştiu despre ce o fi vorba, dar eu ştiu că respectul este una din formele cele mai relevante pentru capacităţile intelectuale ale unei persoane, o dovadă clară a unei gândiri deloc limitate.
Şi nu mă refer aici la o formă de respect sau alta. Mă refer la respect sub toate formele sale. Respect faţă de persoane, respect faţă de mediul înconjurător, respect faţă de obiecte, respect faţă de amintiri.
De ce ţi-ai bate joc de un bun public, ştiind că şi tu îl foloseşti? Mai târziu te vei mai folosi şi tu de el. Dacă se va mai putea, desigur...
De ce ţi-ai bate joc de natură, de locul în care şi tu trăieşti, în care vor trăi şi copiii tăi, şi copiii copiilor tăi?
De ce ţi-ai bate joc de persoane care ţi-au vrut doar binele şi te-au sprijinit cu tot ce a fost cu putinţă? Nu au făcut decât să aibă grijă de tine şi să le pese.
Nu înţeleg bârfa, invidia, poate chiar ura ce apare între doi oameni care, până nu demult, erau prieteni, îşi împărtăşeau şi bune, şi rele, şi frământări, şi fericiri. Este modul cel mai vădit de a da dovadă de o gândire limitată, de un caracter din cele mai josnice, de lipsa unei coloane vertebrale şi a unui strop de bun-simţ. Sau poate că ei nu au fost vreodată prieteni în adevăratul sens al cuvântului.
Oricum ar fi, respectul, lipsa lui mai bine zis, mă mâhnesc foarte tare. Nu-mi place direcţia către care ne îndreptăm noi, ca cetăţeni, ca oameni. E trist şi parcă devine din ce în ce mai trist.




Sursă foto: aici.




2 comentarii:

  1. Dn pacate sunt foarte multi oameni care nu prea cunosc ce e ala respect, indiferent de forma lui si asta este grav. Cred ca vine de la educatie in primul rand ,cum spui si tu, dar mai depinde si de caracterul fiecaruia. Eu cred ca unii oameni sunt rai pur si simplu, fara sa existe vreo cauza anume....

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, Larisa, sunt de acord cu tine. Din pacate nu pot sa nu fiu de acord cu tine :)

    RăspundețiȘtergere